Köpevillkor
Allmänt
För att genomföra en beställning på mimluxe.se krävs det att du är över 18 år, att du handlar som privatkund och bor i Sverige. Genom att du skickar in din order och betalar för den på mimluxe.se godkänner du våra då gällande köpevillkor och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.
Företagsinformation:
MiM Luxe AB
Beryllgatan 69
426 59 Västra Frölunda
Organisationsnummer: 559497-3835
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. Att beställa produkter och betala via mimluxe.se är säkert och enkelt.
Så går det till
Varje genomförd och godkänd beställning generar per automatik en orderbekräftelse. Den skickas till dig via mail. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under skräppost.
Frakt och leveranser
Det är endast möjligt att köpa produkter via mimluxe.se som privatkund och bor i Sverige.
Du har alltid möjlighet till FRI FRAKT inom Sverige när du handlar för minst 650 SEK. Understiger ordervärdet 650 SEK debiteras du 69 SEK för frakt med Postnord. Vid eventuell retur debiteras du 69 SEK för retur med Postnord.
Leveranstiden för privatkunder är 1-2 arbetsdagar. Utöver det tillkommer tiden för hantering på vår lager med 1-2 arbetsdagar (helgfri vardag).
Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail som innehåller kollinummer och spårningslänk.
Var noga med att hämta ut din försändelse inom de dagar som står angivna på din avi. För paket som går i retur till oss fakturerar vi 250 SEK för att täcka avgifter samt administrativa kostnader. Kontakta oss om ni önskar att vi skickar ut produkterna på nytt.
Retur- och Reklamationsinstruktioner efter beställning i webbshop
Du skall vända dig direkt till oss för att få hjälp med ångerrätt samt reklamationer. Du finner vår kundserviceportal här https://mimluxe.se/pages/contact
Som privatkund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottar din försändelse. Detta gäller endast oöppnade, oanvända produkter med tillhörande emballage. Öppnade eller använda produkter återtas inte av hygieniska skäl.
Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din leverans gör du en reklamation. Det gör du även om du misstänker att det är något fel på produkten. För att reklamera en produkt kontaktar du MiM Luxe AB. Det gör du via e-post eller vår kontaktformulär.
Reklamation skall ske inom 30 dagar från inköp. När vi mottagit din/dina produkter och gjort bedömningen att reklamationen är godkänd kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet.
Har du som privatkund använt en produkt och inte gillar doften, effekten, färgen, eller av annan anledning inte vill ha produkten längre, gäller ej ångerrätt/reklamation. Vid allergisk reaktion gäller ej ångerrätt/reklamation.
Skador på försändelsen
Om du upptäcker att paketet är skadat, så att produkterna troligen också är skadade, ta inte emot paketet utan låt det gå i retur till oss.
Kvalitetsgaranti
Bäst-före-datum avser oöppnad förpackning. Vi garanterar produkternas terapeutiska effekter sex månader efter att de har öppnats och inom angivet bäst-före-datum.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 172
101 23 Stockholm
Personuppgifter
MiM Luxe AB och de tjänsteleverantörer som behandlar personuppgifter för MiM Luxe AB:s räkning, så kallade personuppgiftsbiträden, kommer att behandla dina eller dina representanters personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning och andra tillämpliga lagar.
Genom att genomföra köp via mimluxe.se godkänner du dessa köpevillkor.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar och ändringar, både på mimluxe.se och i dessa köpevillkor.